Veilig inloggen: voortaan via DigiD, eIDAS of eHerkenning
Gepubliceerd op:
Vanaf 3 juli 2025 kunt u alleen nog met DigiD of een ander elektronisch identiteitsbewijs (eIDAS) inloggen op de MijnOmgeving. Werkgevers kunnen dan alleen nog inloggen met eHerkenning. Andere inlogmethodes werken niet meer. Regel dus op tijd uw DigiD of eIDAS en als werkgever of administratiekantoor uw eHerkenning.
Lees hieronder wat dit voor u betekent
U bent deelnemer
Wat betekent dit voor u?
Heeft u al een DigiD? Dan hoeft u niets te doen. Heeft u nog geen DigiD? Ga dan naar www.digid.nl om uw DigiD aan te vragen. Wanneer u hulp nodig heeft bij het aanvragen van een DigiD, kunt u terecht bij medewerkers van het informatiepunt Digitale Overheid. Elke bibliotheek heeft zo’n informatiepunt. Of bel de DigiD helpdesk: 088 123 65 55.
Heeft u al een DigiD? Dan hoeft u niets te doen. Heeft u nog geen DigiD? Ga dan naar www.digid.nl om uw DigiD aan te vragen. Wanneer u hulp nodig heeft bij het aanvragen van een DigiD, kunt u terecht bij medewerkers van het informatiepunt Digitale Overheid. Elke bibliotheek heeft zo’n informatiepunt. Of bel de DigiD helpdesk: 088 123 65 55.
Woont u in het buitenland?
Dan kunt u inloggen met uw DigiD of eIDAS. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u via www.digid.nl/buitenland een DigiD aanvragen.
Let op: hier heeft u wel een Burgerservicenummer voor nodig. Heeft u geen Burgerservicenummer? Dan kunt u misschien een eIDAS aanvragen. Op de website van de Rijksoverheid vindt u de voorwaarden voor het aanvragen en kunt u een uitleg over het aanvragen vinden.
Kunt u geen eIDAS of DigiD aanvragen? Dan kunt u helaas binnenkort niet meer inloggen op onze MijnOmgeving. Heeft u vragen over uw pensioen? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag telefonisch of per e-mail verder.
Dan kunt u inloggen met uw DigiD of eIDAS. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u via www.digid.nl/buitenland een DigiD aanvragen.
Let op: hier heeft u wel een Burgerservicenummer voor nodig. Heeft u geen Burgerservicenummer? Dan kunt u misschien een eIDAS aanvragen. Op de website van de Rijksoverheid vindt u de voorwaarden voor het aanvragen en kunt u een uitleg over het aanvragen vinden.
Kunt u geen eIDAS of DigiD aanvragen? Dan kunt u helaas binnenkort niet meer inloggen op onze MijnOmgeving. Heeft u vragen over uw pensioen? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag telefonisch of per e-mail verder.
U bent werkgever of administratiekantoor
Wat betekent dit voor u?
Het is belangrijk dat u eHerkenning hebt met betrouwbaarheidsniveau EH3. eHerkenning niveau 3 is de standaard omdat het de veiligheid van online gegevensuitwisseling verhoogt, voldoet aan de AVG-eisen en het vertrouwen in online diensten vergroot.
Heeft u al een eHerkenning, maar niet het juiste betrouwbaarheidsniveau? Vraag geen nieuwe eHerkenning aan. Neem contact op met uw leverancier.
Werkt u samen met een administratiekantoor?
Uw administratiekantoor kan op 2 manieren inloggen met eHerkenning: met een eigen eHerkenning of een eHerkenning ketenmachtiging. Aanvragen of aanpassen kan tot 6 weken duren. Bekijk of u uw administratiekantoor hebt gemachtigd. Zo zorgt u ervoor dat uw administratiekantoor uw administratie kan blijven uitvoeren.