Overslaan en naar inhoud gaan

Heeft u een klacht ?

Neem dan contact op en laat weten waar u niet tevreden over bent. Vaak komen we er samen uit. Ons telefoonnummer is 088 33 22 999. 

U kunt ons ook een brief of een e-mail sturen. Beschrijf uw klacht en zet in de e-mail of de brief het telefoonnummer waarop we u kunnen bereiken. 

U kunt e-mailen naar:
pensioen@pfvervoer.nl

U kunt schrijven naar:    

Pensioenfonds Vervoer
Antwoordnummer 800
9700 WB Groningen

Bent u werkgever en heeft u een klacht? Bel dan 088 33 22 900 of mail naar werkgever@pfvervoer.nl

Bent u niet tevreden met de oplossing voor uw klacht?

Als u niet tevreden bent met onze eerste poging om de klacht op te lossen dan kunt u terecht bij de klachtencommissie van Pensioenfonds Vervoer.

Het adres van de klachtencommissie:

Klachtencommissie Pensioenfonds Vervoer 
Postbus 501 
9700 AM Groningen
klachtencommissie@pfvervoer.nl

Lees vooraf altijd het ‘Reglement Klachtenregeling’. We hebben zo duidelijk mogelijk beschreven hoe het indienen van een klacht bij de klachtencommissie werkt en wat wij doen met uw klacht. De klachtencommissie bekijkt vervolgens uw e-mail of uw brief. Daarna adviseert de klachtencommissie het bestuur van Pensioenfonds Vervoer over een oplossing. Het bestuur neemt daarna een besluit.

Bent u daarna nog steeds niet tevreden? Of hebben wij volgens de klachtenregeling te laat of zelfs niets laten horen? Onze excuses. Er is dan iets fout gegaan. Bel ons alstublieft. U kunt dan echter ook: 

  1. naar de Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) als u klacht over de uitvoering van het pensioenreglement gaat. De geschilleninstantie is onafhankelijk. Lees meer op de website van de GIP of neem contact op via 085 049 20 30 of info@gipcontact.nl.
  2. of (direct) naar de burgerlijk rechter gaan. Voor informatie over hoe dit werkt, kunt u contact opnemen met een (pensioen)advocaat of een juridisch loket.

Dit zijn dus de stappen:

Stroomschema