Afmelden en aanmelden van medewerkers

Nieuwe medewerkers meldt u aan in het werkgeversportaal. Als een medewerker uit dienst gaat, moet u de medewerker afmelden. 

Nieuwe werknemers van 21 jaar en ouder bouwen vanaf de eerste werkdag pensioen op. Dit geldt ook voor oproepkrachten en voor werknemers met een tijdelijke aanstelling of een deeltijdcontract. Meld nieuwe werknemers altijd binnen een maand aan via het werkgeversportaal.

Komt uw nieuwe werknemer uit de vervoerssector? Dan loopt de pensioenopbouw van de werknemer gewoon door na uw aanmelding in het portaal.

Zo meldt u een nieuwe medewerker aan

Ga in het werkgeversportaal naar het tabblad ‘Nieuw dienstverband’. Vul de gegevens van de nieuwe medewerker in bij ‘Aanmelden nieuwe medewerker’. Nadat u de gegevens van de nieuwe medewerker heeft opgeslagen, gaat u naar het tabblad ‘Onafgeronde mutaties’. Hier selecteert u de nieuwe aanmelding. Klik daarna op ‘Verzend’.

Zo meldt u een medewerker af 

Gaat uw medewerker uit dienst, dan meldt u hem of haar af in het tabblad ‘Werknemers’ in het werkgeversportaal. Selecteer hier de medewerker die u wilt afmelden. Meld de geselecteerde medewerker vervolgens af bij ‘Dienstverbandgegevens’. Vul de datum in waarop uw medewerker uit dienst gaat. Nadat u de wijziging heeft opgeslagen, gaat u naar het tabblad ‘Onafgeronde mutaties’. Hier selecteert u afmelding. Klik daarna op ‘Verzend’.

U vindt een gedetailleerde handleiding op het werkgeversportaal.

Zo meldt u afgemelde 67-jarige werknemers weer aan

Omdat de pensioenleeftijd op 1 januari 2018 van 67 naar 68 jaar gaat, betaalt u vanaf dan weer premie voor uw 67-jarige werknemers tot zij 68 jaar zijn of uit dienst gaan. Heeft u de werknemer uit dienst gemeld toen hij 67 jaar werd, meld de werknemer dan opnieuw in dienst. Gebruik hiervoor dit handige stappenplan.