Dit doet het fonds voor u

Wij administreren het pensioen van uw medewerkers en informeren hen. 

Door de grootte van het fonds kan Pensioenfonds Vervoer een zo goed mogelijk pensioen tegen zo laag mogelijke kosten aanbieden. Daarnaast wordt oneerlijke concurrentie op aanvullend pensioen – een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde - voorkomen. Doordat Pensioenfonds Vervoer een verplicht gesteld bedrijfstakpensioenfonds is, blijven werknemers die binnen de bedrijfstak van baan veranderen aan dezelfde pensioenregeling deelnemen.

De pensioenadministratie

Pensioenfonds Vervoer heeft de uitvoering van de pensioenregeling(en) uitbesteed aan TKP. Zij ondersteunen u zo goed mogelijk bij het regelen van uw pensioenadministratie. Bij vragen staat de werkgeversdesk voor u klaar.

Veranderingen in uw personeelsgegevens kunt u eenvoudig en snel doorgeven via het werkgeversportaal. Hier kunt u bijvoorbeeld ook notaspecificaties terugvinden. Als u een administratiekantoor gemachtigd heeft, kunt u op het werkgeversportaal algemene bedrijfsgegevens aanpassen. Het administratiekantoor levert alle andere gegevens voor u aan.

Informeren van uw medewerkers

Iedereen die pensioen opbouwt bij Pensioenfonds Vervoer ontvangt jaarlijks een overzicht van het pensioen dat hij of zij heeft opgebouwd en naar verwachting gaat opbouwen als hij/zij blijft werken in het vervoer. Uw medewerkers kunnen inloggen op deze website en hun pensioengegevens bekijken. Als zij aangeven dat ze via e-mail geïnformeerd willen worden, ontvangen zij een mail waarin staat dat het overzicht klaar staat in hun online dossier op deze site. Zij ontvangen dan geen papieren overzicht meer. 

U informeren

Tweemaandelijks ontvangt u een digitale nieuwsbrief van ons. Hier leest u actuele informatie over het pensioenfonds. Wanneer nodig ontvangt u ook een bericht per post.